ANADOLU Kadınının Medeniyet Mücadelesi
ANADOLU Kadınının Medeniyet Mücadelesi
Aynur Akın eserlerinde yöresel kadınları ve Anadolu insanının doğal yaşama yönelik konularını işlediği görülmektedir. Doğuştan ressam olan sanatçının, Anadolu kadınlarının motifleri işleyişi, resimlerinde önemli bir yer almaktadır.
Aynur Akın bir figür ressamıdır denilebilir. Doğa ise, bu figürleri kucaklayan ve çevreleyen tamamlayıcı bir ögedir. Türk geleneklerinde ve Türkiye’de yaşamış medeniyetlerden yararlanarak Anadolu yaşamından aldığı konuları işlediği resimleriyle ün salmayı amaç edinmiş bir sanatçı olarak, figürlü kompozisyonlarında evrensel bir anlatıma ulaşmaya çalıştığı özellikle görülmektedir.
Sanatçı yerel özellikleri çalışmalarına ustaca yansıtmayı başarmış, öz-biçim ilişkilerinde ve Anadolu’yu benimsediği resimlerinde genellikle yöresel insanı ve tarihte yer almış önemli medeniyetleri kendine has yorumu ile ön planda tutmaktadır.
Sanatçı resimlerinde, Anadolu yaşantısı içerisinde yer alan toplum bireylerini kişisel kimlikleriyle sergilemeye çalışmaktadır. Aynur Akın, eserlerinde kadın güzelliği konusunda idealist bir tavırdan öte, kadın varlığını realist bir bakış açısıyla sergilemektedir. Resimlerinde kadın figürlerinin kimlikleri bilinmese de onları birbirinden sergilemektedir. Resimlerinde kadın figürlerinin kimlikleri bilinmese de onları birbirinden ayıracak karakter özellikleri yüzlerine yansıdığı gibi beden dilleriyle de ifade edilmektedir.
Aynur Akın resimlerinde kendi gözlemlerini büyük bir ustalıkla eserlerine aktarabilmiş, resme olan geleneksel yaklaşımı kendine has fırçasıyla görsel izlenimlerini yansıtma yolunu tutan nadir sanatçılar arasında yerini bulmuştur.
Sanatçı ayrıca, Gaziantep’in kültürüyle öğütülmüş hikayelerini, tarihini ve arkeolojik resme olan geleneksel yaklaşımı kendine has fırçasıyla görsel izlenimlerini yansıtma yolunu tutan nadir sanatçılar arasında yerini bulmuştur.
Sanatçı ayrıca, Gaziantep’in kültürüyle öğütülmüş hikayelerini, tarihini ve arkeolojik zenginliklerine duyarsız kalmayarak, bu medeniyet topraklarında yaşamış olan Roma dönemi antik kenti Zeugma mozaiklerini ve Çingene Kızını ilk kez tuvale yansıtarak, Gaziantep’in Kültürel anlamda tanıtımın da bir sanatçı olarak büyük katkıda bulunmuş, ve ilk iki Kişisel resim sergisine de ilham kaynağı olmuştur.
Sanatçı aynı zamanda SAKÜDER Uluslararası Sanat ve Sanatkârlar Topluluğu Kültür Derneği Başkan Yardımcısı ve İstanbul Şube Başkanı olarak sanat camiasına katkısını gösterebilmiştir. Aynur Akın yurt içi ve yurt dışı birçok kişisel ve karma sergiye katılmıştır.